<\/h1>
آثار و برکات سیاسی - اجتماعی سید الشهدا (علیه السلام)
1-بقای شریعت اسلام<\/h1>
2-تفسیر واحیای اسلام وامربه معروف ونهی از منکر
3-دمیدن روح استقامت وازادی خواهی
4-قیام حسینی الگوی قیام های مقدس دیگر
5-بیداری خفتگان
6-شکست یزید ویزیدیان
7-رهای از جهالت وظلالت
علیرضا رجالی تهرانی
1- بقای شریعت اسلام
-
او کشته شد که دین خدا جاودان شود جان جهان فداش که بی مثل و گوهر است
-
جان جهان فداش که بی مثل و گوهر است جان جهان فداش که بی مثل و گوهر است
اوضاع عمومی اسلام و مسلمین بسیار ناراحت کننده بود . فعالیتها و تبلیغات مسموم بنی امیه علیه حضرت علی (ع) و خاندانش ، و نیز تحریفات و بدعتهایی که زیرکانه در اسلام داخل کرده بودند، شرایط را جهت نابودی اسلام و محو نام حضرت محمد (ص) آماده کرده بود. خلافت الهی به حکمت سلطنتی و دیکتاتوری تبدیل شده بود . روح شریعت اسلام یعنی پرهیزگاری و عدالت، در اجتماع دیده نمیشد و از احکام اجتماعی دین فقط جمعه و جماعت، آن هم به صورت تشریفات وجود داشت؛ و گاهی همین صورت تشریفاتی نیز به بدعت و بلکه فسق و فجور میگرایید . اکثر قریب به اتفاق نسل مسلمان که آن روزها در شبه جزیره عربستان زندگی میکرد، در پایان خلافت عمر متولد و در عصر عثمان پرورش یافته و در آغاز حکومت معاویه وارد اجتماع شده بودند، لذا پیامبر اکرم (ص) را زیارت نکرده و شاید بتوان گفت مقام و منزلت خاندان وحی را درک نکرده بودند.
2-تفسیر واحیای اسلام وامربه معروف ونهی از منکر
3-دمیدن روح استقامت وازادی خواهی
4-قیام حسینی الگوی قیام های مقدس دیگر
5-بیداری خفتگان
6-شکست یزید ویزیدیان
7-رهای از جهالت وظلالت
علیرضا رجالی تهرانی
1- بقای شریعت اسلام
-
او کشته شد که دین خدا جاودان شود جان جهان فداش که بی مثل و گوهر است -
جان جهان فداش که بی مثل و گوهر است جان جهان فداش که بی مثل و گوهر است
اوضاع عمومی اسلام و مسلمین بسیار ناراحت کننده بود . فعالیتها و تبلیغات مسموم بنی امیه علیه حضرت علی (ع) و خاندانش ، و نیز تحریفات و بدعتهایی که زیرکانه در اسلام داخل کرده بودند، شرایط را جهت نابودی اسلام و محو نام حضرت محمد (ص) آماده کرده بود. خلافت الهی به حکمت سلطنتی و دیکتاتوری تبدیل شده بود . روح شریعت اسلام یعنی پرهیزگاری و عدالت، در اجتماع دیده نمیشد و از احکام اجتماعی دین فقط جمعه و جماعت، آن هم به صورت تشریفات وجود داشت؛ و گاهی همین صورت تشریفاتی نیز به بدعت و بلکه فسق و فجور میگرایید . اکثر قریب به اتفاق نسل مسلمان که آن روزها در شبه جزیره عربستان زندگی میکرد، در پایان خلافت عمر متولد و در عصر عثمان پرورش یافته و در آغاز حکومت معاویه وارد اجتماع شده بودند، لذا پیامبر اکرم (ص) را زیارت نکرده و شاید بتوان گفت مقام و منزلت خاندان وحی را درک نکرده بودند.